Pasūti auto rezerves daļas pirmo reizi? Lūk, kā izvairīties no dārgām kļūdām

14.12.2025

Trodo ēkaPasūtīt auto rezerves daļas internetā šķiet vienkārši, taču ikviens, kas to dara pirmo reizi, ātri saprot, cik daudz nianšu slēpjas aiz šķietami vienkārša klikšķa. Vienam auto modelim var būt vairākas dzinēja versijas, dažādi bremžu izmēri vai balstiekārtas konfigurācijas, un kļūdīties izvēlē ir ļoti viegli.

Tieši tāpēc svarīgi zināt, kā droši orientēties auto rezerves daļu piedāvājumā un kādi soļi palīdz izvairīties no situācijām, kad pasūtītā prece neder vai rada aizkavēšanos remontā. Šis ir praktisks ceļvedis tiem, kuri vēlas pasūtīt detaļas ar pārliecību, – arī tad, ja ar tehniskām niansēm ikdienā nesanāk saskarties.

Kā droši sākt: auto identifikācija un uzticami atlases rīki

Lielākā daļa kļūdu detaļu izvēlē notiek nevis neuzmanības dēļ, bet tāpēc, ka vienam auto modelim var būt vairākas tehniskās versijas, kas no ārpuses izskatās identiskas. Tāpēc droša atlase sākas ar precīzu automobiļa identifikāciju: marku, modeli, dzinēju un ražošanas gadu. Šī informācija ļauj atlasīt tikai tās detaļas, kas potenciāli der konkrētajai versijai.

Auto izvēle

Papildu ērtībai TRODO piedāvā funkciju “Mana Garāža”, kur iespējams saglabāt automašīnas datus. Tas nozīmē, ka nākamajās reizēs nav jāmeklē tehniskā pase vai jāievada informācija atkārtoti – sistēma pati piedāvā detaļas, kas atbilst saglabātajam auto.

Ja tomēr rodas šaubas, pasūtījuma laikā iespējams pieprasīt, lai TRODO speciālists pārbauda saderību manuāli, izmantojot oficiālos rezerves daļu katalogus un klienta norādīto automašīnas VIN numuru. Šī pārbaude ir īpaši noderīga gadījumos, kad vienam modelim ražotājs piedāvā vairākas tehniski atšķirīgas bremžu, filtru vai balstiekārtas versijas.

Mana garāža

Tieši šī kombinācija – precīzi auto dati, saglabāta informācija un profesionāla pārbaude – palīdz ievērojami samazināt kļūdu risku un padara auto rezerves daļu pasūtīšanu daudz drošāku.

Cik maksā populārākās auto rezerves daļas: orientējoši piemēri

Pasūtot detaļas pirmo reizi, ir normāli nezināt, cik tās patiesībā maksā. Vienas un tās pašas detaļas cena var atšķirties atkarībā no ražotāja, kvalitātes klases un auto tehniskajām niansēm. Zemāk redzamā tabula sniedz priekšstatu par populārāko detaļu cenu līmeņiem – no ekonomiskās klases līdz premium segmentam.

Šie skaitļi palīdz saprast, kāpēc dažreiz starp diviem šķietami līdzīgiem produktiem ir būtiska cenu starpība.

Detaļu grupa

Ražotāji

Orientējošā cena

Bremžu kluči (priekšējie)

Bosch / Brembo / ATE

~30–48 €

Bremžu kluči (aizmugurējie)

TRW / Textar / Ferodo

~20–38 €

Bremžu diski (viens gab.)

Brembo / Zimmermann / Delphi

~30–62 €

Salona filtrs

Mann / Mahle / Bosch

~10–17 €

Degvielas filtrs

Mahle / Bosch / Knecht

~12–26 €

Priekšējās slotiņas

Bosch Aerotwin / Valeo / Denso

~10–19 €

Eļļas filtrs

Mann / Mahle / Bosch

~5–9 €

Kāpēc skaidri procesi ir tik svarīgi, pasūtot detaļas tiešsaistē

Neatkarīgi no tā, vai pircējs izvēlas detaļas pirmo reizi vai dara to regulāri, vissvarīgākais ir paredzamība. Skaidri atgriešanas nosacījumi, pārskatāma pasūtījuma informācija un iespēja saņemt palīdzību brīdī, kad rodas šaubas, būtiski samazina risku kļūdīties un ļauj justies droši visā procesā. Tieši šie elementi nosaka, vai tiešsaistes pirkums būs veiksmīgs, vai arī tas pārvērtīsies neplānotā problēmu ķēdē.

Par šādām praksēm un nozares attīstību arvien biežāk runā arī Latvijas medijos. TVNET publikācijā par uzņēmumiem, kas spējuši izcelties Baltijas e-komercijā, piemēram, uzsvērts, cik būtiska ir precīza loģistika un skaidra komunikācija ar klientiem: https://tvnet.lv/8268293/latvijas-e-komercijas-platforma-trodo-atzita-par-baltijas-eksporta-lideri

Šādas tendences parāda, ka tiešsaistes auto detaļu tirgus kļūst arvien profesionālāks, un pircēji iegūst lielāku drošību, zinot, ka viss process ir caurspīdīgs un saprotams no brīža, kad tiek izvēlēta detaļa, līdz brīdim, kad tā nonāk uz auto.

Filtri

Praktiski soļi, kas palīdz izvairīties no kļūdām pirmajā pasūtījumā

Pasūtot detaļas pirmo reizi, svarīgi balstīties uz pārbaudāmiem principiem, nevis pieņēmumiem. Šie darbības soļi ir vienkārši, bet efektīvi, un tieši tie visbiežāk pasargā no situācijām, kad pasūtītā detaļa neder.

  • Šaubu gadījumā pasūtījuma laikā pieprasīt TRODO speciālista veiktu saderības pārbaudi pēc norādītā VIN numura.
  • Pirms rezerves daļu pasūtīšanas pārliecināties, ka automobiļa dati (marka, modelis, dzinējs, gads) ir ievadīti precīzi.
  • Vizuāli salīdzināt saņemto detaļu ar esošo, pārbaudot formu, stiprinājumus un izmērus.
  • Saglabāt detaļas oriģinālo iepakojumu līdz brīdim, kad ir pilna pārliecība par tās atbilstību.
  • Izmantot atgriešanas iespēju noteiktajos termiņos, ja prece neatbilst vai ir nepilnīga.
  • Vadīties pēc ražotāja un pārdevēja tehniskajiem datiem, nevis tikai vizuālās līdzības.

Ievērojot šos soļus, pirkuma process kļūst paredzams un drošs – arī tad, ja detaļas tiek pasūtītas pirmo reizi.

Pārliecība rodas tur, kur process ir saprotams

Pasūtot auto rezerves daļas pirmo reizi, vislielākā neskaidrība parasti rodas brīdī, kad jāsaprot, vai izvēlētā detaļa patiešām derēs konkrētajam auto. Taču ar pārskatāmu atlasi, precīzi ievadītiem datiem un iespēju saņemt profesionālu palīdzību kļūdu risks ievērojami samazinās. Vēl jo vairāk – rīki, kas ļauj saglabāt auto informāciju un atkārtoti to izmantot, padara procesu ātrāku un daudz ērtāku.

Kad pircējs zina, kādi soļi jāveic pirms pasūtījuma un kā rīkoties gadījumā, ja detaļa neatbilst, pazūd arī neziņa un bailes, kas daudzus attur no pirkumiem internetā. Rezultātā auto remonts norit bez liekiem kavējumiem, un pats pasūtījuma process kļūst par paredzamu un mierīgu ikdienas darbību.

Biežāk uzdotie jautājumi (BUJ)

Kā zināt, vai izvēlētā detaļa tiešām derēs manam auto? Drošākais veids ir salīdzināt detalizētos parametrus un artikulu ar esošo detaļu vai auto dokumentāciju. Ja ir šaubas, pasūtījuma laikā var pieprasīt saderības pārbaudi pēc VIN numura, ko veic TRODO speciālists.

Kas jādara, ja saņemtā detaļa šķiet neatbilstoša? Detaļu nedrīkst uzstādīt. Vispirms jāpārbauda, vai nav bojājumu, jāveic vizuāls salīdzinājums un jāpārskata pasūtījuma informācija. Ja neatbilstība saglabājas, atgriešanu var pieteikt sadaļā “Manas atgriešanas”.

Cik ilgā laikā var atgriezt preces, kas nav izmantotas? Atgriešanas termiņš ir 30 dienas no brīža, kad detaļa saņemta. Precei jābūt tīrai, ar oriģinālo iepakojumu un bez jebkādām uzstādīšanas pazīmēm.

Vai atgriešana ir bez maksas? Jā. Pēc atgriešanas formas iesniegšanas pircējs saņem tālākas instrukcijas, kas ļauj nosūtīt preci atpakaļ bez papildu maksas 14 dienu laikā.

Kā darbojas garantija auto rezerves daļām? Visām TRODO pārdotajām detaļām ir 24 mēnešu garantija. Ja nepieciešama ražotāja ekspertīze, process var ilgt līdz 90 dienām. Apstiprināta defekta gadījumā prece tiek samainīta vai nauda atmaksāta.

Kāpēc nedrīkst uzstādīt detaļu “tikai izmēģināšanai”? Pat īsa montāža tiek uzskatīta par detaļas izmantošanu. Tas automātiski izslēdz atgriešanas iespēju, tāpēc atbilstība jāpārbauda pirms jebkādas uzstādīšanas.

Raksts apskatīts : 21 reizes.

Trodo, SIA

Rakari, viesu nams, krogs, kempings
Rakari, viesu nams, krogs, kempingsKomplekss Rakari sastāv no viesu nama ar 8 numuriem , kafeijnīcas  ar āra terasi un 16 labiekārtotām dvīņu mājām. Pirts, telpas konferencēm. Jūra -400 m, Via Baltica - 900 m.
Nāras, viesnīca - atpūtas komplekss
Nāras, viesnīca - atpūtas komplekssAtpūtas centrs Nāras atrodas pašā Naukšēnu centrā, Rūjas upes krastā, bijušā spirta brūža ēkā, 156 km no Rīgas, 50 km no Valmieras.
RUSSO-BALT, auto piekabes un treileri
RUSSO-BALT, auto piekabes un treileriRažošanas komercfirma RUSSO-BALT ir pirmais vieglo automašīnu un mikroautobusu piekabju ražotājs Latvijas Republikā.
Ķekavas zoo
Ķekavas zooAtpūtas kompleks atrodas 3 km no Ķekavas centra, klusā un ļoti skaistā vietā, blakus upei Ķekaviņa. Kamīnzāle, pirts, dabas takas.
Jette, lietišķā māksla
Jette, lietišķā mākslaAmatniecības uzņēmums Jette IK. Pastalas. Dekoratīvi lietišķās mākslas darbu izgatavošana un tradīciju saglabāšana. Ādas mākslinieciskās apdares darbi.
Vārnu galdniecība
Vārnu galdniecība Vārnu galdniecība. Mēbeles, virtuves, viesistabu, guļamistabu. Iebūvēti skapji. Bīdāmās sistēmas.
Aiva plus, celtniecības un remonta darbi
Aiva plus, celtniecības un remonta darbiAiva plus. Celtniecības un remonta darbi, fasāžu siltināšana. Iekšējie un ārējie apdares darbi. Būvmateriālu tirdzniecība.
ZOONA , teritorijas kontroles sistēmas dzīvniekiem
ZOONA , teritorijas kontroles sistēmas dzīvniekiemZOONA, radio sistēmu dzīvniekiem tirdzniecība. Partneri ir ASV kompānija PetSafe. PetSafe izstrādā radio un elektroniskas ierīces, kuras uzlabo cilvēku un dzīvnieku attiecības.
Apkure EV, SIA
Apkure EV, SIAApkures katlu tirdzniecība, gāzes degļu tirdzniecība, gaisa sildītāju tirdzniecība, JUNKERS apkures katli. Apkures katlu, katlu māju, gāzes vadu, iekārtu sistēmu remonts, apkalpošana, serviss, apkope. Apkures sistēmas, projektēšana, izbūve, apkalpošana.
Ireneta, kāzu salons
Ireneta, kāzu salonsIreneta. Jūsu izvēlei salonā uz vietas vienmēr pieejami 250 kleitu modeļi. Visu veidu variācijās no baltās līdz šampanieša krāsai.
Visi banneri
finlat.webplicisi_atputas_komplekss.jpgIzglītības ceļvedisBaneru reklāma