Vairākumā gadījumu katrs lietotājs pieredzi internetā sāk ar kādu no meklētājprogrammām, Galvenokārt Latvijā un citur pasaulē tas ir Google, taču, protams, pastāv arī citi. Nepareiza savas mājaslapas satura un struktūras veidošana novedīs pie secinājuma, ka tā nepilda savu funkciju un viss šķitīs bezjēdzīgs. SEO vajadzētu uztvert ļoti nopietni un izvēlēties to kā prioritāti, ja vēlaties mājaslapai piesaistīt apmeklētājus un potenciālos klientus.
SEO Optimizācija ir, piemēram, precīzu atslēgvārdu un to skaita lietojums, teksta izkārtojums jeb struktūra ar konkrētu vārdu skaitu, attēlu izvēle un ievietošana pareizajās vietās, neaizmirstot arī par atslēgvārdu ievietošanu pašā attēlā.
Kas ir SEO?
SEO jeb mājaslapas optimizācija ir dažādu darbību kopums, kas cenšas panākt to, lai, veicot meklēšanu pēc konkrētiem atslēgvārdiem vai nelieliem teikumiem (piemēram, “šampūni”, “vasaras riepas”, “ceļojumu galamērķi Itālijā” u.tml.) populārākajos interneta meklētājos, kā, piemēram, Google, optimizētā mājaslapa parādītos pirmajās pozīcijās. Šeit ir svarīgi atcerēties, ka aptuveni tikai viena trešā daļa cilvēku turpina meklējumus otrajā vai kādā no tālākajām meklējuma rezultātu lapām, ko sniedz Google.
Kādēļ man nepieciešama SEO optimizācija?
Google pārliecinoši ir vispopulārākais interneta meklētājs jeb kāda veida informācijas iegūšanai par pakalpojumiem, produktiem vai vietām. Tāpēc SEO optimizācija ir nepieciešama pilnīgi visiem, piemēram, mājaslapām, portāliem, interneta veikaliem un daudziem citiem interneta resursiem, lai pieejamo informāciju vieglāk varētu atrast tie cilvēki, kas to tiešām vēlas atrast. Lai arī teksts, kas tiek publicēts mājaslapā ir ļoti svarīgs, lai sasniegtu augstākas pozīcijas Google, taču tikai tā kvalitāte nenodrošinās pozīciju celšanos.
Cik daudz laika ir vajadzīgs, lai iegūtu rezultātus no SEO optimizācijas?
Pašiem pirmajiem un pamanāmajiem rezultātiem būs vajadzīgs vismaz mēnesis, cītīgi strādājot ar SEO, bet lai redzētu stabilus rezultātus un arī ieguvumus, tad ir nepieciešami 3 mēneši un vairāk. Pavisam jaunām lapām šis periods var būt vēl ilgāks. Sākuma periodā tiks strādāts pie mājas lapas kvalitātes uzlabošanas, lapas optimizēšanas, SEO tekstu sagatavošanas, lietojamības palielināšanas utt.
Ja apsverat SEO optimizācijas pakalpojumus, tad Jūsu mājaslapa lēnām, bet stabili ieņems augstākas pozīcijas meklēšanas rezultātos un garantēti atradīsies tur ilgāku laiku. Veicot mājaslapas SEO tehnisko auditu, ir iespējams atklāt lapas trūkumus un tos novērst. Jūsu mājaslapas apmeklētāju skaits augs un meklēšanas sistēma uzticēsies Jūsu vietnei, pozicionējot to pirmajās meklēšanas rezultātu pozīcijās.
4 faktori, kas var ietekmēt Jūsu mājaslapas pozīcijas Google
Google roboti pievērš lielu uzmanību mājaslapas struktūrai un tās stāvoklim, kā arī veiktspējai. Ja tā būs lēna, un atverot sadaļas uzrādīsies kļūdas, tad pacelties augstākās pozīcijās Google neizdosies.
Nepastāv plaģiātisms – tikai un vienīgi unikāls, aktuāls un patiesi noderīgs saturs lietotājiem, kas satur atslēgvārdus. Tam cilvēkam, kas strādā ar saturu ir jāprot uzminēt, kāda informācija patiktu mājaslapu apmeklētājiem, kā arī jāpārdomā virsrakstu un apakšvirsrakstu izvietojums, attēlu izvēle un, piemēram, izcelto teikumu nozīme.
Lai mājaslapa būtu spējīga konkurēt ar citām, tad tā nedrīkst būt sarežģīta un grūti uztverama lietotājam. Ja tā būs, tad tās apmeklētājs var apjukt un nolemt, ka to pametīs un izvēlēsies citu – konkurenta mājaslapu. Tāpēc ir ļoti svarīgi neignorēt klientu vēlmes, nodrošinot vieglu lietošanu visās iespējamajās ierīcēs.
Ja uz Jūsu mājaslapu būs atsauces no citiem kvalitatīviem interneta resursiem, tad Google algoritma acīs tā šķitīs autoratīva un ietekmēs pozīciju celšanos. Svarīgi ir atcerēties, ka saitēm jābūt izvietotām tādās vietnēs, kas sakrīt ar biznesa darbības jomu. Taču jāmin, ka arī atsauces ir tikai mazs solis no mājaslapu pozīciju celšanas un tas negarantē strauju augšgala sasniegšanu.
Raksts apskatīts : 457 reizes.